bloglovin

Varje vacker stad har en mindre vacker bakgata

E "Can I have a coffee with Bailys please?"
Bartender "We don´t serve coffee"
E "Alright, then I´ll just have a Red Bull then"
Bartender "We don´t have Red Bull, but there´s a coc dealer around the corner"
E "I don´t do drugs."
Bartender "You should...It would make you smile a bit more"
E "/&%€*#!!!" (Spottade och svor, vände på klacken och gick)


Älskade London! Vilken puls, vilket folk, vilket GO! Men alla vackra städer har mindre vackra bakgator.
Naivt vore att tro att allt som händer i den här staden skulle framkalla reaktionen: Nu känns det som om jag är en del av en film. (Vilket vi faktiskt har känt både en och annan gång sedan vi kom hit)


London är bokstavligt talat fullt med droger. Ingen hysh hyshar med sin konsumtion heller.
The Supperclub är en klubb vi besökte i helgen. Belägen i en riktigt cool lokal med musik och ljussättning i extremt hög klass. Tråkigt nog bestod majoriteten av besökarna av höga italienare och fransmän med lite för mycket pengar i fickan, och kanske lite för lite att göra.. (Nej, vi VET! Vi är visserligen inte själva direkt super busy at the moment, men förstöra sitt liv genom att snorta kokain är bara tragiskt)


Vi hade som tur var blivit lyckligt lottade med super-sällskap från Sverige och från The States, och dansade som vanligt tills svetten rann ner från pannan.




Ha en underbar måndag allihopa!


Lots of love
/Johanna and Linn

Kommentarer
Postat av: Linda

hejhej, kikar in :) fin blogg :)

2010-09-27 @ 11:18:35
URL: http://lindamarieeriksson.blogg.se/
Postat av: Hannah

Wiii, vad kul med en "nybörjare i London"-blogg :) Tar mig tillbaka till den dagen jag först satte foten i denna underbara stad! Nu sitter jag i sverige men det går inte en dag utan att jag saknar London! Hittade hit via Elinas facebook :)



Droger är vardag i London, tyvärr, och jag insåg snabbt att jag inte kunde distansera mig med alla som tar droger för att jag inte vill ha det i min närhet för alla tar ju verkligen. Helt sjukt! Har fått många höjda ögonbryn när jag tackat nej till cokain!



Ser fram emot att läsa mer om era äventyr! :)

2010-09-28 @ 09:38:54
URL: http://huniletarlyckan.blogspot.com
Postat av: WiFi

Vad roligt det är att läsa när svenskar säger; inga droger, samtidigt som de verkligen inte har någonting emot att dricka. Alkohol är också en drog, en ganska allvarlig drog faktiskt. Kaffe och Coca-cola också. Och nikotin. Samt shopping.

2010-10-13 @ 13:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0